Wednesday, March 25, 2009

"Partille Johnnys" och "Täbbs"


Igår hade jag ingen aning om vad det var. Nu har jag full koll. Det är tydligen unga brats-wanna-bees från närförter som Partille eller Täby. Kommer dom från Täby kallas de "Täbbs". Dom har avancerad frisyrer och överdoserar gärna på vax. Dom är inte rädda för att använda brun-utan-sol eller brunkräm. Dom har gärna gummisnoddar runt jeansen.

Det finns avancerade facebookgrupper med underhållande bilder som dom ovan. Jag känner mig som en äldre person när jag tänker saker som "Är det där mode?" eller "Skulle det där vara snyggt det?"

Maj Gadd!

1 comment:

Caligula said...

Är från Danderyd och har ALDRIG hört uttrycket “Täbbs”.

Täby-tattare och täby-kickers(med mycket sarkasm i rösten) har jag hört.

Jag vill skicka alla till lumpen, raka av håret på dem... skicka dem på marsch med en ryggsäck. Skulle nog vara väldigt nyttigt för dem.