Monday, March 09, 2009

Fest, te och barnvakt

Det var en härlig helg i perfekt kombination av fest och vila. På lörsdagskvällen var vi på en trevlig födelsedagsfest som kändes i hela kroppen på söndagsmorgonen. Men pigga och raska, som vi är studsade, vi upp ur sängen (typ) och en härlig långpromenad från Hornstull till Folkungagatan och mötte upp mina chicks för lite trevligt afternoontea på Esters tehandel. Mycket trevligt och gott på alla sätt och vis.

På kvällen lekte jag och Jeppen mamma-pappa-barn igen och var barnvakt. Jonathans mamma skulle på Metallica, som dock tyvärr blev inställt. Men vi åt middag, byggde lego och läste saga. Sen tittade låtsas-föräldrarna på Beck innan Jonathans mamma kom hem igen.

Jag berättade för Jonathan att snart ska Janice få en hundvalp och den ska vi få vara hundvakt till. Nån gång kanske han kunde få träffa valpen om han ville. Han svarade:

-Jag vill inte träffa den där hunden men du kan visa mig en bild i din mobil om du vill.

Hmpf otacksamma unge...

1 comment:

Anonymous said...

what! Ska snacka lite med Jonathan om hans inställning till Otto;-)
/J