Friday, November 28, 2008

TGIF

Oj det har blivit lite dålig uppdatering här på bloggen. Men det har hänt så mycket stuff. I onsdags var vi på Le Rouge som jag nämnde tidigare. Underbart. Mycket mulligt. Sen var det filmfestival igår. Vi såg Changeling med Angelina Jolie i regi av Clint Eastwood. Ruskig historia, min granne som var med på bion igår var nästa arg på mig för att jag skulle "ha lurat med henne". I övrigt fick jag erbjudande att åka till Åre med ett projekt och åka skidor i Januari. Mycket mulligt. Finanskrisen känns djup och skoningslös....

Ikväll blir det Rachel is Getting married på Saga. Så här är den beskriven;

"Anne Hathaway spelar Kym, som ärrad av ett långt drogmissbruk återvänder till föräldrahemmet inför systern Rachels bröllop. En återförening som väcker liv i gamla konflikter och ett smärtsamt förflutet. Jonathan Demme åstadkommer i en av årets mest hyllade filmer ett känsligt och underhållande drama om systrarnas komplexa relation, och presenterar i bröllopsfestens form ett livligt persongalleri".

Innan dess blir det ett glas vin och middag på Hurry Curry

No comments: