Monday, November 17, 2008

Sicken helg

I fredags var det fest på jobbet. Mycket trevligt. Jeppe var med. Det var dock lite jobbigt att hålla sig ifrån varann när men blev lite rund under foten. Men det gick bra. Ingen misstänkte nåt.

I lördags hade vi dumplingsmiddag hemma hos Tette & Ax. Det började med att jag tyckte att vi skulle ha en liten middag där vi lagade goda grejer som dumplings och vitnamesiska vårrullar. Men jag hade ingen lust att ha den hemma hos mig. Så jag frågade Tette om vi inte kunde vara hos henne. Jag passade på att säga att dom kunde ju bjuda in lite mer gäster om de vara sugna. Det slutade att vi blev 19 pers plus 3 kids. Det var värsta dumplingsfabriken inne i vardagsrummet. Det liknade en kinesisk "sweatshop".Till dumplingsen blev det vårrrullar, kycklingspett, jordnötsås och nudelsallad. Jeppen höll tal till Tette. Det var bra. Jag blev glad. Sen fick jag för mig att jag skulle hålla tal. Inte lika bra.

Vaknade med ångest dagen efter.

No comments: