Sunday, October 26, 2008

Tunachicks

I lördags var det samling kl 09.00 på tågstationen. Vi var 8 totalt chicks som mötte upp i oömma kläder och grova skor med klack. Vi stuvades in i olika bilar och kördes ut på landet. Ridning på islandshäst stod på schemat. Jag fick en söt liten sak som var hela 19 bast och hette Gimli. Han var söt och snäll. Vi red ut i skogen. Mycket trevligt. Idag kan man se reprisen på "Bonde söker fru" på fyran där de är på samma hästgård och rider lite.

Efter det fick vi en fin lunch med vin på i avskilt rum på 6:an.

På eftermiddagen barkade det i väg till Västerås och Arosfortet. Lite "Fångarna på fortet" inspirerat ställe fullt av olika celler. Ganska svåra och avancerade grejer. En hel del fysiskt krävande stuff som inte var att leka med. Vi tävlade i 2 olika lag. Vårt lag vann så klart.

Kvällen spenderades i K´s nybyggda gigantiska hus untanför Eskilstuna. Vi fick fin middag, vin och starka drinkar. Vi spelade Orangino och sjöng galet vilt till schlagermedlyt.

Idag har jag helt paj i kroppen. Jag har så ont i min rumpa att jag knappt kan sitta på en stol. Ridningen gjorde verkligen sitt på en del oanvända muskler. Funderar på att hooka en stor tub Zon för att göra det lättare att leva.

No comments: