Wednesday, October 29, 2008

Pooped!

Jag känner mig frusen och lite nere idag. Var med om lite kärleksgnabb i morse. Det är jag som strular. Jag vill att J ska steppa upp mer och vara lite mer handlingskraftig och tuff. Han är liksom lite blyg för mig på nåt sätt. Han är världens snällaste men det är inte det jag vill ha. Jag vill ha lite självsäkerhet och lite tuggmotstånd annars blir jag elak. Jobbigt men sant. Nån som man känner att man måste jobba för att förtjäna varje dag. Ingen snäll liten hund. Han kan inte riktigt ge mig komplimanger för att han tror att jag kommer tycka att det är töntigt. Varför skulle jag tycka det?

Så nu ska vi förmodligen chilla lite tills han är tillbaka från Brasilien i januari. Känns jobbigt men nödvändigt om det ska kunna funka överhuvudtaget det här. Jag vill se hur han fixar att jag ställer ett utlimatum. Om han lägger sig platt eller om han jobbar för det.

Hmm nej nu blir lite bokklubb istället. Lite mat, lite vin, lite kultur och lite skitsnack. Nog precis vad jag behöver en sån här burrig dag.

2 comments:

Blancaflor said...

Jag är också nere idag. Lite kärleksbekymmer, trötthet och en undran om allt måste vara jobbigt hela tiden.

Men efter ett natts sömn är det nog bättre...

Stora Morran said...

Ja så får det bli. Allt måste inte var jobbigt hela tiden....har jag hört. Kram