Thursday, September 11, 2008

Arne

Jag och mamma var på bio och såg Arn idag. Jag gillar ju böckerna skarpt. Det hade man aldrig kunnat tro att Guillou var en sån fena på romantik. Men filmen levde inte riktigt upp till mina förväntningar. En hel del från boken var omgjort och förvrängt. Jag förstår ju att man inte kan göra en 20 timmar lång film men man kan väl ändå göra ett ärlig försök att hålla sig till storyn. Jag tycker nog att Joakim Nettqvist gör en bra Arn men jag stör mig lite på hans röst. Han pratar som Peter Jöback. Inte trovärdigt för en riddare.

Hur som helst var riddarromantik på svenska helt okej och jag längtar faktiskt till när Arn blir en julklassiker på tv. Gos på hög nivå.

3 comments:

Anonymous said...

Peter Jöback väll?! Va hände? Han är ju din favorit ju. "känner rädslan från stureplan..."

Stora Morran said...

Sorry ändrade till "Peter" nu. Vet inte vad det där "per" kom från....Ja jag gillar ju Jöback som person men jag tycker inte det är okej att Arn-den store riddaren pratar som en homosexuell

Anonymous said...

Gillade också böckerna skarpt trots Guillous lite väl uppenbara invävda lobbyism, tyvärr var den första filmen riktigt kass.