Wednesday, August 20, 2008

Vet ni vem som fyller år snart?

........Jo tuppen jag, hurra!

På tisdag närmare bestämt. Då ska jag äta en middag bestående av kantarelltoast, Svenska kräftor och blåbärspaj tillsammans med mina föräldrar.

Efterföljande lördagen ska jag ha en liten middag för några tjejer. Eller 10 tjejer närmare bestämt (plus några på "kanske-listan"). Jag brukar alltid ha fest normalt men nu kändes det som jag nyss hade fest nästan. Så nu satsar jag på tjejmiddag istället. Mycket mulligt.

Jag tänker mig ett klassiskt koncept. Stark välkomstdrink, typ Strawberry daiquiry så vi kommer igång. Sen en fräsch förrrätt typ ceviche eller nåt. Efter det följer en halv-mustig varmrätt. Gärna nåt exotiskt som inte har smakats innan. Sen avslutas det hela med nåt riktigt delikat typ choklad eller creme bruleé och starkt kaffe.

Jag tänker mig mycket vin till det här.

Efteråt blir det schlager, dansa på stol och steka och evetuellt några "Jim&Tony".

Framgången är ett faktum.

3 comments:

Lotta said...

Ja, du Morr, det kommer bli splendid. Tyvärr så missar jag tillställningen... Det är fet fest ute i tunnelberga som står på schemat den dagen.

Anonymous said...

kommer att bli succé. Du är ju en mästare i köket.
/gurkalainen

Stora Morran said...

Tackan: Well du kommer missa nåt riktigt lajbans...

Gurk: Du kommer och hjälper mig, jäss?