Monday, January 15, 2018

Lunginflammation

Min sjukdom har nått ett nytt lågvattenmärke; Lunginflammation i ena lungan. Så jäkla segt. Jag gick till läkaren idag och han konstaterade det och gav mig penicillin. Jag börjar bli lite av en stammis på mitt apotek nu. Idag hälsade tjejen på mig på ett igenkännande sätt.  Great. Läkaren sa att nu måste jag börja ta det lugnt på riktigt.

Jag gick hem och avbokade ett gig jag hade i Bromma i morgon. Personen som hade anlitat mig blev bara lite sur. Oh well vad ska jag göra. Jag tror inte de vill att jag ska komma dit och hosta lungorna ur mig. Det var första gången jag tvingats avboka och jag är ganska stolt över mig själv. Min första tanke var att bara köra men så pratade jag med Jesper och han tyckte att jag skulle ta det på allvar och påminde mig om att det bara blir mer långdraget om man inte tar hand om det. Folk dog av detta förr i tiden när de inte fick penicillin.

Nu är jag orolig för helgen då jag ska till Eskilstuna och laga mat åt min kompis mamma som fyller 70 år och sen vidare tillbaka till Stockholm på 40- års fest. Jag har redan tvingats boka av/om så mycket roliga sociala grejer som fika, bio med våra gamla grannar, fika här med kompisar, idag middag här med M, arbetsintervju och nu mitt gig. 

Jag har pratat med mamma, pappa, min bror och Jesper i telefon. Sen har jag chattat med min kompisar samt varit lite av en expert i Johanna Möller fallet åt min gamla kompis som spelar in en crime podd i ämnet.

2 comments:

Björnen said...

Blev lite förvånad när jag skriv in en webbadress som började på s och då föreslog mobilen stora Morran. Så skumt eftersom bloggen inte varit aktiv under den här telefonens livslängd?! Jag har också plöjt end of the fucking world och Flashbacktrådar om Bjärred så vi borde ses å diskutera det här snart �� kram

Stora Morran said...

What? Är det du Björnis? Hur kunde din telefon veta att jag hade börjat blogga? Sänder jag ut telepatiska signaler? Nu till en ganska speciell fråga: Jag undrar om du vill vara med i en läsecirkel som läser Förundersökningsprotokoll och diskuterar dessa? Jag träffade en gammal klasskompis i helgen och hon är i en helt annan liga kan jag säga. Alltså hon har ju läst hela Johanna Möller förundersökningsprotokollet på 8000 sidor. Hon är En Leif GW i detta case och hon typ "känner" alla på Flashback. Vad säger du?