Friday, January 12, 2018

Gnäll

Idag hämtade jag barnen från Jesper. De är fortfarande sjuka. Elsa är fortfarande typ riktigt sjuk. Vi ringde KRY men han var inte orolig än sa han så det kändes okej. Hon hostar verkligen non-stop. Och somnar då och då. Hon var så pigg i förrgår. Nu som ett annat barn. Så jäkla jobbigt att vara mamma då. Alla mina katastrofkänslor går ju i gång. Jag vet inte men är det bara jag som har läst saker som "det började som en vanlig influensa" sen följer någon galen sjukdom som aldrig försvinner under hela livet. Eller är det bara sån man blir av vaccinet.....? I alla fall inget roligt.

Sen känns det så deppigt att veta att vi kommer att vara inlåsta här under helgen om inte barnen blir bättre. Jag känner ju mig typ ganska frisk nu så jag klättrar ju på väggarna. Jag vill ute och uppleva grejer i stan. Ångesten river i mig av att veta att vi kommer vara här inne vi tre och vi kommer inte kunna träffa några vänner eller göra nåt lajbans. Vi som skulle få fint besök på lördag och på söndag.

Men oh well det kunde verkligen har varit värre. Gick helt ner mig i den där historien om familjen i Bjärred utanför Lund som hittades döda. Så sorgligt och konstigt. Man undrar verkligen vad som har hänt och vad som föranlett någon av föräldrarna att ta livet av resten av familjen. Verkligen inga bra tankar att tänka när det snart är dags att sova.

Sen gick jag helt ner i Hemnet också. Nu ska jag fan lösa det här. på ett eller annat sätt. Sanna mina ord.

No comments: