Monday, January 29, 2018

Förra veckan i anteckningar

Förra veckan gjorde jag små anteckningar i telefonen för att lite kartlägga mitt mående och vad jag gjorde. Här kommer resultatet:

Måndag 22/1 
Känner mig busig och sugen på livet. Positiv igen. 
Skickade ett helt sjukt meddelande till någon från förr.  Vet inte varför jag gjorde det men då kändes det rätt. Vågade sen inte svara på hans svar. Ignorerade. Var först på Nordiska museet och åt lunch med Elsa, mamma, pappa och min moster. Sen på Liljewachls vårsalong. Hämtade Ture kommunalt. 

Tisdag 23/1 
Lämnade barnen. Sån skillnad i humör idag. Sjuk. Trött.  Har haft en konflikt med en gammal vän. Tänker på hennes senaste e-mail.  Ska köra Aktiv matlagning idag med ett grabbgäng. Lite nervös och orolig.  Kan vara ägglossning idag. Som faktiskt gör att jag känner mig gravid. Har dåligt samvete mot barnen. Att de har det jobbigt på skolan och förskolan.  Eller jag känner nån skuld på nåt sätt. Vill gråta lite nu. 

Onsdag 24/1
Trött men glad efter giget igår. Det gick jättebra fast de blev lite fulla och nån gubbe blev lite fööör trevlig. Först intervju på KXK- gick bra. 
Lunch med Jesper på Koh pangang, trevligt. 
En till intervju på eftermiddagen. Kändes bra. Bio med Tette & Janita på Sture och middag på Brillo. Sen öl med Patrick - ångrade mig direkt. Jag är inte attraherad av honom. Gick hem efter en öl. Han bara stirrar på mig hela tiden. Femin och konstig. Jag var Glad idag. 

Torsdag 25/1
Lite bakis. Lunch med min kompis Jon. Han reagerade som jag hade berättat att jag hade cancer på separationen. Men roligt att prata med honom. Hämtade barnen. Gjorde vanlig hamburgare till Ture och mig och fiskburgare till Elsa. Båda åt upp. Kors i taket. Hämtade ut en självhjälpsbok som mamma hade beställt åt mig som hette typ ” Så tar du tag i ditt liv”. Fattar piken... bra dag ändå. 

Fredag 26/1
Var helt mördad när jag vaknade. Gick upp och duschade. Kunde inte få liv i barnen. Lät barnen vara hemma idag. Vi var för trötta. När jag vaknade hade jag fått ett meddelande från P ” trevligt att SDS sist” alltså Mr Einstein. Fatta vink. 
Preppade inför giget i Danderyd. Hämtade Jannes skivor med barnen, köpte pyssel på Material,  åt lunch på McD. 
Mamma kom och var barnvakt åt barnen. Gig Danderyd gick fint. Lite trött idag. 

Lördag 27/1 
Gick upp åt frukost med barnen och mamma. Vi städade maniskt. Elsas kompis och hennes mamma kom. Jag tog med tre barn på Sjöfartmuseet. Sen var vi bjudna hem till A&A på middag. Jättetrevligt. De ville hålla på med mitt Tinder. 
Fick meddelande från P ”.....” 
Alltså snälla rara. Fatta ”tack men nej tack”.... Orkar inte skicka något meddelande och förklara mig. 
Lite intensiv dag men mycket trevlig. Jag var glad men lite trött. 

Söndag 28/1 Vaknade av mig själv 08.30. Barnen var inte vakna. Lite trött av vinet på middagen.  
Frida och barnen kom. Vi åt lunch och barnen lekte. Trevligt. Åt middag hos Jesper i Aspudden. Stannade kvar och såg Bron. Jag hade lite mindre tålamod idag med barnen. Har ändå haft några bra veckor då jag inte varit så snäsig av mig. 

Summan summarum vilket jäkla socialt Adhd jag haft den senaste veckan. Vad mycket folk jag träffat. Kul! Som jag kompenserar i 190 de veckor jag varit hemma och varit sjuk. Men jag gillar ju att träffa mycket folk och umgås. Ändå nöjd att barnen kunde få var hemma i fredags och bara löka. De behöver också få bara vara ibland. 





No comments: