Tuesday, March 19, 2013

Helgen

Den här helgen var lite upp och ner kan man säga. Den började bra för att sen bli lite mer kämpig.

I fredags åt jag lunch med mina Mästerkockskompisar Josefina och Marco på Taverna Brillo. Vi firade lite att Marco har gett ut sin kokbok. Jag beställde korv med friterad svål som serveras med broccoli och riven parmesan. Vilken fin presentation va!
Jesper åkte bort med jobbet över helgen på konferens och jag bjöd mamma och pappa på middag eftersom det var mammas födelsedag. Ture och jag blåste ballonger och tog fram födelsedagståget. Sen bjöd jag på ceviche med nachos samt ölbräserade lammlägg från min nya Tex Mex bok. Sen blev det laktosfriglass till dessert. Gott!


På lördagen vaknade jag och kände mig ganska förkyld. Dåligt tajmat eftersom jag var själv med barnen. Det var bara att bita ihop och fokusera på att ta sig igenom dagen. Ture ville ha bandage som Madicken fick när hon har hjärnskakning.


Elsa smaskade loss på en tårtspade.


Tures nya hobby är att klättra upp i Elsas säng och leka med hennes grejer och leka bebis. Jag vill inte att han ska vara där och stöka omkring. Jag är lite rädd för att han hoppar ner där när Elsa ligger där.

Elsa körde en ny overall. Hon fick Tures gamla för den andra var för liten. Sen toppade hon sin outfit med en gammal mössa som tydligen alla kusiner har haft. Vem som stickat den är lite oklart men fin är den. På söndagen när Jesper kom hem bröt min förkylning ut och tog nya nivåer. Det var som att jag höll igen och sen slappnade av och då blev jag mycket sjukare.

No comments: