Sunday, March 03, 2013

Min vecka- bilder

Min vecka har varit bra. Händelserik och väldigt bra. Jag har ätit på restaurang en del. He he

På måndagen blev jag fotad för tidningen Finansliv. Så här såg det ut då här hemma.


På måndagskvällen spelade jag badminton med min kompisar som vanligt och sen gick vi ut och åt vietnamesiskt. Gott!


På tisdagen fick jag för mig att Ture kanske hostade och var lite krasslig så han fick stanna hemma. Han var inte alls sjuk. Vi gick och hämtade ett jättestort paket med mina två  lampor som jag hade ropat in på auktion. Paketet var lite större än jag hade trott så Ture fick hoppa ur vagnen och gå bredvid. Prutten.


På onsdagen var jag och Elsa med Pappa på Liljewalchs vårsalong. Mycket trevligt på alla vis. Så skojiga konstverk.


Sen åt vi lunch på Ulla Winbladhs. Jag tog köttbullarna som jag alltid äter där.  Pappa härmade mig.


På torsdagen tog jag och Elsa en liten jobblunch med en rekryterare som också är mamma till barnen som jag en gång i tiden var barnflicka åt. Det var mycket gott på Scandic Anglais.


I torsdags var faktiskt också Elsas och min namnsdag Maria. Så jag köpte 3 presenter till mig själv och så fick jag blommor och Jesper och Mamma. Elsa fick en bok i trä av sin pappa. Även Ture fick present för annars hade han blivit så sotis.


Äntligen Fredag! Ture började fredagen med att ta Elsa på en biltur i sin "bil" han hade byggt av kuddarna i soffan. Hon var en exemplarisk passagerare tyckte han.


Jag lagade det godaste fredagsmyset från min nya bok! Nacho de nachos. Jag säger bara en sak "Entrecote marinerad i ananasjuice!"


Och vi fick upp min vackra danska lampa också. Jag kan inte se mig mätt på den lilla skönheten!
Idag lördag åkte vi till Sjöhistoriska Museet för att träffa lite Sjörövare. Det gjorde vi. Sen åt vi lunch i Kaknästornet. Svindlande. 

No comments: