Tuesday, March 12, 2013

Helgen

Det har varit en händelserik helg och illustreras nästan bäst av bilderna jag hunnit knäppa av med telefonen.



Fredagen började bra med att ett av mina recept blev publicerat i Eskilstuna Kurirens bilaga Evelina.
Efter en händelserik dag var jag inte alls sugen på att laga mera mat. Jag vill bara sätta mig till dukat bord med god mat. Så Jesper var snäll och hämtade med en massa rätter från Wagamama. Till det drack vi ett glas cava.


På lördagen gick vi som så många helgdagar till Aspuddsparken och Elsa provade att gunga för första gången. Det var roligt tyckte hon.


På eftermiddagen åkte Jesper och hämtade Tures kusin Leo som är 5 år gammal. Vi hade spökvandring med godis. Jag var spöke inne i sovrummet och så fick Ture och Leo komma in och lysa med pannlampa och leta efter godiset. Det blev succé men kanske lite läskigt också för Ture har sagt 100 gånger sen dess "Det var du Mamma som var spöket, Det var du!" då måste man säga "Ja det var jag som var spöket det finns inga spöken på riktigt".

Efter schlagermys och en kort liten natt var det morgon igen och då spelades det schack. Leo var jätteduktig.


Sen gick vi till parken igen och grillade korv och busade. Leo åkte isbana.


Ture träffade sin favorit Edith i parken och gick in i lekstuga med henne och åt lite snö.... urk!


Efter parken blev det bad och sen våffelfika samt lite mer skattjakt med enkronor. Mycket uppskattat. Sen var det dags för Leo att åka till mormor.

No comments: