Thursday, March 14, 2013

Stoppa pressarna....

Elsa sov inatt hela natten utan att amma. Klapp på axeln på mig. Förra veckan fick jag en broschyr om sömn av min bvc-sköterska. Vi följde tipsen i den och vips så kunde hon sova utan att vakna för amning. Hon har ändå pipt till under natten och jag har gått upp och klappat och framåt morgonen har jag tagit upp henne och ammat lite. Igår flyttade vi in henne till Tures rum och hade dörrarna öppna. Ture tyckte det var mycket mysigt att lillasyster skulle sova i hans rum. Det gjorde att han som brukar komma in till oss varje natt, stannade kvar i sin säng ända fram till kl 05.30 sen kom han. Elsa pep några gånger och jag var inne och kollade till henne men hon sov. Å det vore så skönt att få tillbaka sovrummet och att slippa amma på natten.

No comments: