Friday, September 21, 2012

Birthday....?

Oj vilken rafflande födelsedagshelg det blev. I fredags hade vi middag här hemma för mina bästa komoisar och deras respektive. Vi var 9 vuxna, 4 barn och 1 hund. Full rulle som vanligt på månadsmiddagarna! Jag fick en jättefin present i form av en Mommy Make over på Buddha Spa som jag ska se till att utnyttja så snart Elsa är ute.

Igår vaknade jag av att det var lite väl blött i sängen. Vattnet hade visst gått! Hela 17 dagar för tidigt! Kvack! Men jag hade inga värkar. Jag som hade förberett mig på att hon skulle komma den 20 september eftersom båda våra mammor gick över tiden. Vi ringde BB Stockholm och dom sa att vi skulle komma in på observation. Jag ringde Mamma och hon kom och tog hand om Ture. Vi åkte in och fick ligga och kolla på Elsas hjärtljud. I några timmar. Vi fick permis över lunch och passade på att åka till Bockholmen och äta lite brunch eftersom vi tänkte att det kanske inte blev så mycket med vår middag på Vassa Eggen på kvällen.

Vi var kvar tills kl 19.30 sen fick vi åka hem till Ture igen. I lördags var min födelsedag. Jag blev uppvaktad med frukost och presenter på sängen av Ture och Jesper. Sen gick vi hela dagen och väntade och väntade istället för brunch med mamma och pappa på Boquerian som jag bokade av eftersom vi inte visste hur dagen skulle te sig. Det regnade ute och jag hade lyckats bli förkyld också så jag försökte ta det lugnt och vila mig. Men Elsa ville absolut inte ge sin mamma en födelsedagspresent utan höll sig benhårt kvar i magen.

Igår, måndag lämnade Jeppe Ture på dagis och sen ringde vi till BB Stockholm och fick en tid kl 14.30 för igångsättning. Kl 18.00 fick jag lite värkstimulerande men inget hände. Trots att vi var ute och gick en långpromenad och jag försökte köra aerobics på rummet. Farmor hämtade Ture på förskolan och tog med honom ut på Dalarö. Jeppe stannade till kl 23.00 men sen fick han åka hem eftersom det kanske skulle komma någon annan tjej och dela rummet med mig.

Jag sov till kl 07.00 utan att minst värkarbete satte igång....

2 comments:

K said...

Oj, vad spännande. Hoppas hon kom ut idag, lilla Elsa.

Anonymous said...

Hur har det gått? Elsa hittat ut? :)