Thursday, August 09, 2012

Nu kör vi

I måndags var jag hos barnmorskan och då kunde hon konstatera att Elsa ligger ner med huvudet. Så nu satsar vi på en naturlig förlossning. Grejen är den att jag hade lite lagt det där åt sidan, förberedelserna med profylaxandning och smärtlindring och allt sånt.Jag tänkte att det där tar vi tag i OM hon nu ligger rätt. Till dess tar vi det lugnt. Nu kommer det förmodligen bli en naturlig förlossning och vi har inte förberett oss ett jota. Kvack! Hon kan ju komma vilken dag som helst och vi har inte en susning av vilka smärtlindringmetoder eller förlossningens olika faser och inte har vi övat på att nypas och andas heller. Vi ligger helt klart efter. Som tur var var jag hos Amy igår och klippte mig. Då fick jag låna ett helt bibliotek med fakta i ämnet. Nu är det bara att köra så vi kommer i kapp.

No comments: