Monday, August 20, 2012

ledig

Nu har jag slutat jobba sen förra tisdagen och det är obeskrivligt skönt. Det var sjuttsingen tugnt att masa sig till jobbet varje dag på slutet. Och sen sitta där och svullna upp och sen hämta eller lämna på det, laga mat och klara av vardagen. Sen all uppståndelse också. Alla som ska komma fram varje dag på jobbet och tjata på att nu är det väl dags typ redan idag och då får jag säga att nej det är faktiskt 3 veckor kvar och då blir folk helt chockade. Orka Mallorca!

Nu kan jag löka hemma och pyssla med mina små projekt. Fast så fort jag visar nunan utanför dörrn blir jag påhoppad av grannar, dagispersonal eller helt okända personer var som helst att min mage är otroligt stor och det ser SÅ roligt ut när den står rätt ut så där.

Men jag gillar det här med att förbereda mig. Hittills har jag tvättat bebiskläder och alla mina amnings BH:ar, städat ur klädkammaren och städskrubben, läst på om förlossning och smärtlindring, varit på pedikyr, ätit lunch på stan med kompisar, fikat, lagat mat och fryst in för att ha till sen,  tittat på tv, lyssnat på sommarpratare och podcasts som jag har missat.

I helgen var vi på Dalarö och det var mycket skönt och avslappnande. I lördags tog jag hela 3 tupplurer. Gött! Annars grillade vi, fikade och Ture, farmor och Jeppe var på svamppromenad och på stranden. Jag var hemma och vilade. Eller jag hade lunchen klar när dom kom hem.

Imorgon kommer kompisar på middag. Sånt orkar jag också nu när man inte måste jobba.

Som vanligt har jag världens lista på grejer som jag skulle vilja ha klart tills Elsa kommer men jag börjar chilla mer och mer med den och njuta lite av den här sista tiden när vi bara är tre och jag är ensam på dagarna.

1 comment:

Björne said...

Å bjuda oss på fika hann du med, uppskattas :)