Sunday, October 18, 2009

Oj vilken helg det blev.....

Vi träffades kl 09.30 utanför Dramaten. Så klart hade ju vissa medlemmar (jag vill inte peka ut någon men ni från götet kan känna er träffade) inte förstått innebörden av "väldigt oömma kläder" så dom kom i klackar ändå.

Vi tog en båt ut till Möja. På båten fikade vi och lottade lag. Några tävlingsgrenar rev vi av direkt och sen var det lunch. Själva Möja var mycket pittoreskt och mysigt. Vi hade bokat ett trevligt och mysigt vandrarhem i Berg. Rekomenderas. Vi inledde med en tipspromenad med jobbiga och pinsamma frågor om deltagarna. Sen rev vi av många deltävlingar i rask takt. Det var grilla marshmallow, stolslek, minnesövning, dragkamp, norsk fylla, göra ballongfigurer mfl. Tävlingsinstinkten kommer ju verkligen fram hos vissa och ibland fick tävlingsledningen gå i mellan och bryta när lagen höll på och hamna i bråk. Det blev bastu med båttur och bad. Tillsammans lagade vi en trevlig middag.

Inför kvällens höjdpunkt, talangshowen, stod det oavgjort mellan lagen. Det var många olika talanger som visades upp som magdans, striptease, ballongdansen men vann gjorde S som helt seriöst hade förberett en monolog. Hon hade hittat den på nätet och övat in. Hon hade svart läppstift och svart basker på sig och var riktigt kulturell. Det blev prisutdelning och nattsudd.

Idag tog vi båttaxi och buss in till stan. Alla var slitna med vid gott humör.

Sjukt kul! Ser fram emot nästa år.

2 comments:

Anonymous said...

Ni verkar alltid ha det så kul du och dina polers. Om jag orkade ta tag och göra ens hälften av det du gör så skulle jag vara glad....

Stora Morran said...

Ja jag vet jag är lyckligt lottad, jag har sjukt bra kompisar! Men absolut är jag drivande också. Inget kommer serverat på guldfat.