Thursday, October 05, 2006

That´s fantaaaastic

Idag har jag och Mannen stannat inomhus i vår nya lilla lya. Det har nämligen varit en ”Generell strike” här idag vilket betyder att nästan precis allting har varit stängt. Butiker, banker, restauranger, tutti. Bussarna och tågen har också varit inställda.

Jag är inte helt på det klara över vad de strejkar för men det har något att göra med att The Goverment of Karnakata (vilken är regionen vi bor i) protesterar mot att förlora ett landområde eller liknande. Hur som helst varnade de för att gå ut idag eftersom ”mobbar” av störande element kunde driva omkring i stan och trakassera folk som inte representerade strejken.

Mannen, som ibland försöker vara lite för tuff för sitt eget bästa, tyckte att jag tog varningen på lite för stort allvar och försökte hela säga att vi borde åka till gymmet eller åka och göra något annat kul. Morran var dock benhård. Vi tittade på 2 olika filmer: ”Love actually” och ”Monster”, båda mycket bra. Först nu på kvällen när strejken hade hävts kunde jag gå med på att lämna boningen. Vi åt en underbar skaldjurbuffé på Leela och blev lite för mätta.

Imorgon blir det kafferep för hela slanten för Morran på klubben. Min andra gång där jag spelar min lilla hemmafru roll. Jag gör det med övertygelse och entusiasm. Det bekräftar bara vad jag alltid vetat, jag är bra på att vara amerikan! Jag har haft min beskärda del av övning och nu kan jag spela ut hela mitt register med bravur. Jag pratar högt och entusiastiskt, samtidigt som jag ler ihärdigt. Jag himlar mycket med ögonen när jag håller med om något och jag säger ”that´s fantaaaastic” en hel del.

1 comment:

Blancaflor said...

Ah vad bra du är! Jag vill ocksa leka amerikan :(