Tuesday, October 10, 2006

Flitiga Lisa

Hoppsan, nu har den indiska hemmafrun, Morran varit ute i kvarteret och tagit hand om en hel del ärenden. Man har ju som hemmafru en hel del att stå i. Jag har lämnat in mina skor för klackning. Jag har varit hos skräddaren och lagt in mitt nya linne några centimeter samt varit och kopierat vår hemmanyckel. Det kanske inte verkar så körigt men när man är helt ny i dessa indiska kvarter kan det vara svårt att hitta vart man ska gå. Men jag frågade i området där jag bor efter allt och alla var himla snälla och hjälpsamma.

Det kostade 20 Rs att klacka om skorna dvs 3,50 kr. Att göra en kopia av nyckeln var lite dyrare så det kostade 50 Rs dvs 8,50 kr men att lägga in linnet kostade bara 30 Rs dvs 6 kr. Skräddaren blev lite för förtjust i mig och ville ha mitt nummer och sånt så dit tror jag tyvärr inte att jag vill gå tillbaka igen då blir han alldeles för uppmuntrad.

No comments: