Monday, October 16, 2006

Hålla handen

I Indien är det mycket vanligt att unga män visar stor affektion för varandra på ett sätt som vi inte är vana vid i Sverige, om det nu inte är så att de "kör på andra sidan vägen" så att säga...

Tjej och kille är dock inte tillåtna att visa någon som helst kroppskontakt publikt i Indien. Man ser sällan ett par som håller hand eller ens tar i varandra. Det är alldeles för obscent. Overallt ser man män som haller hand eller tom håller varandra om axlarna. Jag finner det mycket konstigt. Jag var tvungen att ta ett paparazzi-snapp av det.

4 comments:

Anonymous said...

Åhhh jag vet! Känns helt konstig som svensk! När jag var i Indien trodde jag first att de var väldigt pro homosexuella...hmm...vad fel jag hade...

Stora Morran said...

Ja homosexualitet ar ju typ olagligt men om man nu var gay sa skulle det vara ganska latt att visa sina kanslor for sin partner.

Anonymous said...

Hahhaaa det tänkte jag också på när jag var där...samma sak gäller ju för tjejerna...alltså att det är mycket hålla varandras händer

Thérèse said...

Jag reagerade också på det när jag var i Indien. Man är ju som sagt inte direkt att se å många män gå och hålla varandra i handen.