Thursday, November 10, 2005

Skum morgon

Morgonen blev lite annorlunda. För det först sov jag mycket skumt. Vaknade somnade, vaknade, somnade hela tiden. Av min pappa ”Ljudboks fantasten” har jag fått Fredrik Lindströms ”Vad gör alla okända människor hela tiden”. I love it. Jag lyssnar på den om och om igen. När jag var liten hade jag en skiva med Djungelboken, den lyssnade jag på varje dag man kan säga att den här är nya Djungelboken för mig.
Jag brukar lyssna på när jag ska sova. Den är bra, för om man ligger och funderar på nåt så brukar det försvinna om man lyssnar på boken för då blir man distraherad. Men inatt så hjälpte inte ens den. …

Sen stressade Morran omkring och fick förtära den mycket annorlunda frukosten; Grillad kyckling. Hade varken fil eller något gott pålägg så det fick bli det. Nöden har ingen lag.

Jag fick gå till tunnelbanan utan radio, utan Adam och Gry för jag glömde mitt headset hos AM igår. Surt, trist och grått.

Sen när jag kom till Fridhemsplan var det bombhot så delar av t-banan var avstängd men Morran krånglade sig förbi och tog sig till Vreten.

Som sagt nöden har ingen lag ska man till jobbet kan inget litet fånigt bombhot stoppa Morran.

No comments: