Saturday, October 20, 2012

Livet

I veckan som gått har jag hört några exempel på hur skört livet är. Min kompis fimpens lilla kille Hugo fick hög feber och förlorade medvetandet och fick åka ambulans till sjukhuset. På sjukhuset konstaterade dom att han hade halsfluss och han fick penicillin. Hon mår bättre nu. Jag ryser när jag tänker hur hemskt det måste ha varit för henne.

Min kompis M från mammagruppen berättade att hennes mamma som också är min öronläkare blev påkörd för nån vecka sen av en cyklist. Hon fick frakturer på 3 ställen och kommer förmodligen inte komma tillbaka till jobbet igen.

Igår var jag och träffade min gamla granne som numer bor i Hong Kong och jobbar för HM. Hon var i Sverige för hennes bästa kompis är svårt sjuk i hjärntumör och kommer förmodligen, kanske att dö snart. Hon är bara 31 år gammal och har en 1,5 år gammal dotter. Jag blir tårögd när jag tänker på det.

Man får vara tacksam för det man har och försöka leva i nuet och se glädjen framför hindren i sitt liv.

No comments: