Friday, October 19, 2012

Jag hinner inte med....

Att berätta om helgen innan det blir helg igen. Förra helgen var en supersocial helg. På lördagen hade vi vår årliga Tunschicks helg i Eskilstuna. Vi började dagen med en trip till Mariefred där vi besökte Gripsholms Värdshus och deras luxury spa. Vi bastade och fick varsin behandling. Sen åt vi lite lunch och tog ett glad vin innan vi åkte tillbaka till Eskilstuna igen och gick på Amarone-provning. På kvällen åkte vi till K's hus i Sundbyholm och lagade mat tillsammans och drack vin. Det var en supermysig dag och det var underbart att vara barnfri och bara umgås med sina vänner en hel dag. Men sen när jag kom hem på kvällen fick jag ändå dåligt samvete mest för Elsas skull. Som att jag skulle ha försummat henne. Jesper hade ju kommit med henne så jag kunde amma men sen hade hon fått ersättning.

På söndagen hade vi släktmiddag. Pappa hade gjort en fin höstig meny med kantarelltoast, boeuf och äppelkaka. Väldigt gott. Det var väldigt trevligt att se dom alla och att få visa upp våra barn.

Ganska mör på söndagskvällen.

No comments: