Monday, October 08, 2012

Ibland händer det....

Tures favoritfröken på förskolan slutade när han var sjuk för ca 2 veckor sen. När han kom tillbaka låg det en lapp i hans fack från henne att hon hade slutat. Jag började nästan gråta när jag läste lappen. Ture tyckte så mycket om henne och han fick inte säga "hej då" ens. Han fortsatte prata om henne och vi sa inget för vi visste inte vad vi skulle säga. Förra måndagen så sa jag till Jesper att vi kanske skulle leta upp henne på facebook och fråga om hon kanske skulle vilja vara barnvakt nån gång eller så. Men så tyckte vi båda kanske att det var lite väl.

På natten kunde inte jag somna så jag gick upp och surfade lite. Då hade jag fått ett meddelande från henne. Hon hade letat upp mig och skickat ett meddelande och sagt att det hade gått så fort när hon slutade och hon hann inte säga "hej då" och hon hade tänkt på Ture, att han hade varit hennes favorit. Om vi kanske skulle vilja ses eller om vi behövde hjälp med barnvakt nån gång.

Helt otroligt! Jag började nästan gråta när jag såg meddelandet. Jag var tvungen att gå in och väcka Jesper som låg och sov och berätta vad som hade hänt. Han trodde att jag drev med honom eller att jag drömde. Det var så konstigt alltihopa eftersom vi hade pratat om det samma kväll. Det var så rörande också att någon annan än vi eller vår familj hade blivit så fäst vid Ture.

Hur som helst så träffade vi henne igår. Det var lite konstigt kanske till en början men sen var det ganska trevligt. Ture var lite blyg först men sen livade han upp sig och började leka med henne. Hon får gärna vara barnvakt i framtiden.

No comments: