Tuesday, February 28, 2012

Öronvärk och kontraktskrivning

Nu har mitt ena öra ballat ur igen. Det är tortyr säger jag. Alla ni som är öronbarn vet hur jobbigt det kan vara. Jag satt i soffan mellan 23.00-05.00 i natt och försökte överleva genom att titta på dålig tv som distraherade. Kl 05.00 så klingade värken av lite och jag somnade eller tuppade av kan man säga. Kl 08.00 gick jag till vårdcentralen och fick träffa en läkare och fick mig lite penicillin. Tyvärr har det inte värkt hål på trumhinnan riktigt så jag har fortfarande ont.

Idag har budgivningen stannat på vår lägenhet. Det blev 120.000 kr lägre än vårt acceptpris men nu orkar vi inte hålla på längre så vi kommer ta det. Imorgon skriver vi på och sen börjar nästa ångestvåg; Var ska vi bo?

4 comments:

Rebecca said...

Grattis till såld lägenhet! Skönt att ha det gjort. Spännande att flytta - vill ni bo kvar i lägenhet? På söder?

Vi har köpt ny lägenhet, men inflytt är om ett år... Ett nybygge. Så jag är svinnervös för om vi kommer få vår såld, hatar att köpa innan jag säljer. Men nu hade vi inget val och jag älskar den nya för mycket för att inte slå till.

Krya på dig!

Stora Morran said...

Rebecca: Ja vart vi ska bo är den nya stora frågan. Lägenhet eller hus? Båda har sin fördelar och nackdelar. Vi har dock lyckats förhandla oss till ett långt tillträde 1 juni så förhoppningsvis hinner vi hitta nåt till dess.
Ja men om ett år ser det säkert annorlunda ut på marknaden. Ingen idé att börja noja över det nu. Det går säkert bra. Roligt med nybygge. Lajk! Kram

K said...

Grattis till lägenhetsförsäljningen! Ibland får man ändra sitt acceptpris =). Spännande att ni ska kolla på nytt. Du får skiva på bloggen vad ni tittar på.

Hoppas örat är bättre nu.

Stora Morran said...

Tack K! Ja örat är redan bättre faktiskt. Ja både spännande och läskigt man vill ju hitta nåt direkt så man kan ta det lite piano ett tag. Kram