Monday, October 10, 2011

Tips från coachen...

Mitt bästa vardags-pussel-tips är att beställa mat på nätet. Jag gillar Mathem bäst av alla matsajter. Varje söndag så sitter vi en halvtimma och bestämmer vad vi ska äta i veckan och så klickar vi hem allt. Jag brukade tycka det var töntigt och inrutat med veckomatsedel men det är så mycket skönare att ha gjort den planeringen när vardagen kommer. Förut var jag tvungen att handla varje dag efter jobbet. Tid som jag mycket hellre ville spendera med Ture. Ibland har vi försökt att storhandla på söndagar men det är jobbigt att göra det med Ture för han lackar ur efter en halvtimma och sen är det bara en ren pina. Även om priserna är något dyrare och frakten kostar lite så blir det billigare för man köper bara det man behöver. Man frestas inte av 2 för 10 kr eller andra erbjudanden. Det är ju så klart lite tråkigt också kanske men på det hela taget så slipper vi flera timmars stress per vecka.

No comments: