Sunday, October 16, 2011

Barnvakt!

J har varit på konferens i Barcelona med jobbet i helgen. Han åkte i torsdags och kommer hem i natt. Egentligen skulle jag också ha följt med men de senaste månaderna har Ture varit ganska kinkig med barnvakter. Han kinkar ur direkt om mamma eller pappa försvinner. Då kändes det inte bra att lämna honom med barnvakt i 5 dagar varken för hans skull eller barnvakterna så jag stannade hemma.

Men jag jobbade torsdag och fredag och då var Tures farmor här och lekte med honom. När jag skulle gå på morgonen klamrade Ture sig fast vid mig och farmor fick nästan dra honom bort medan han skrek för fulla muggar. Ganska traumatiskt för Tures mamma. Sen lugnade han sig tydligen ganska kvickt när jag hade gått och han insåg att nu var det bara att gilla läget. Sen var han nöjd och glad hela dan tills mamma kom hem igen. Då började han gråta igen. Sen samma visa igen dagen efter. Puh! Men skönt att det funkade på dagarna.

Jag tror Ture och Tures pappa kommer bli ganska glada att ses igen och ordningen på dagarna är återställd.

No comments: