Saturday, July 26, 2008

Pommes

Efter en trevlig picknick-bad-lunch med konsulten begav jag mig ut på stan idag för att uträtta diverse ärenden. Svettigt värre.

Därefter begav jag mig hem till Söder igen. Tette och Ax bjöd på middag och sen blev jag kvar där hela kvällen. Vi spelade spel och drack vin. Jag sopade banan med alla som kom och gick. Till slut blev Ax så uppretad på min "segerkavalkad" att han var nära på att kasta ut mig. Jäkla tävlingsmänniska! Jag var där i 7 timmar. Det var nästan så att det var tal om "fosterbarns-placering"

Till slut gick jag hem. Nu är jag hemma.

Packar lite inför imorgon.

30-års fest på golfklubb i tuna och en vecka i sommarstugan (se ovan). Det kräver sin planering det.

Ses om en vecka eller nåt.

Adjöken

5 comments:

Anonymous said...

Mobilt bredband och laptop? Fast semestern blir nog mer rogivande utan bara man klarar abstinensen!

Anonymous said...

Sätt ett kommatecken efter "utan", så man kan begripa vad du skriver, tjockis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stora Morran said...

Konsulten: mobilt bredband till landet är definitivt ett aktuellt ämne i familjen. alla var eniga.

Anonymous said...

Om det finns täckning, köp Tre, klart bäst på mobildata enligt min mening.

Anonym: Sjutton utropstecken, jag är hedrad. Svensk skrivning har aldrig varit mitt starka kort.

/Fet och illiterat

Stora Morran said...

Mammuten har redan kirrat Telia, mobilt bredband hem till riktiga lyan. då slipper man paya för hela året då man kanske bara använder 2 månader i stugan.

maj gadd, fight på sidan mellan 2 kommentatorer. stort!