Friday, July 04, 2008

En underbar promenad

Med risk att låta lite smått kristen så gick jag en underbar promenad för en timma sen. Jag gick ner vid Danvikstull i kvällssolen och bara njöt i fulla drag. Kors, det här med sommar är inte alls överskattat på nåt sätt. Jag gick upp över Barnängen och Gavelingatan och sen upp på Skånegatan. På snottys stötte jag på några bekanta som lite lätt undrade varför inte jag var ute på kalas och drack kallt rosévin på nån uteservering som alla de andra barnen. Då fick jag förklara att min avhållsamhet från rusdrycker var självvald.

När jag kom hem kände jag mig ypperligt nöjd med mig själv och min hurtighet. Jag tror åren börjar ticka på minsann.

3 comments:

Anonymous said...

Det låter väl bara härligt.

"And I think to myself, what a wunderful world"

Och du, Stora Morran, det namnet är bekant för mig. En gammal kompis, jag vet att det inte är du, men det var därför jag började läsa din blogg.
Du skriver rätt bra, höddedu du ;)

Lycka till med de nya sundare vanorna.
Lev väl o ha det gôtt.
joey

Lotta said...

Joey. NKOTB? I was gonna marry him!
Fucking jävla bokstavsquiz!

Stora Morran said...

Anonym; sank you very macho! Du gjorde mig glad.

Tackan, dom återförenas väl nuförtiden. Än är det inte för sent att gifta sig med Joey.