Wednesday, July 17, 2013

Semester del 1

Denna sommar var Elsas allra första i sommarstugan i Marek. Hon verkade gilla det. 
Ture och Elsa busade i myggnätet. Elsa hade tofs för hennes lugg är så lång. 
Vi hälsade på hos min kusin Anna och hennes familj i Tranås. Sysslingen Greta tyckte det var kul att köra runt Elsa på en bebiscykel. Elsa tyckte det var väldigt spännande. 
Jag grillade på lite halloumiburgare. 

Dom blev inte så dumma alls. 
Vid den här grusvägen har jag gått hela mitt liv. Nu går jag här med mina barn.

Så här fint var det om kvällarna när vi satt på altanen när barnen somnat. 
Ture leker vid stranden och en granne poserar på en klippa.
Vi gjorde Beer Can Chicken. Det blev toppengott.
Mamma och pappa kom och tog med oss ut på svamppromenad. Det blir mycket lyckosamt. 
En av de största grejerna som har hänt under semestern är att jag lyckades ta körkort!! Jag klarade det på första försöket. Jag är stolt som en tupp! 
Första dagarna av semestern hängde vi på Dalarö. Den här bilden tog jag på galningarna på Gammelmoster Inas Baltan. 

3 comments:

Anonymous said...

klarade du uppkörningen?

Mirjam Halldén said...

Yes box! Jag klarade den på första försöket.

Anonymous said...

vilken lycka! grattis!