Monday, July 01, 2013

Ego-helg

Jag började semestern med två dygn ensam i Sommar Stockholm. Det var sannerligen trevligt. På söndagen efter Edvins 3 års kalas tog jag farväl av min lilla familj som åkte till Dalarö för några dagar.
Det började med lite vin först på nytorget med bästa Maria. Där efter drog vi oss bort mot Gondolen som tyvärr hade stängt på söndagen. Dock fick vi oss en liten bild. 

Vi gick till Babylon och jag åt nåt fantastiskt gott som hette Polski Pierogi. MAj gadd! Gå dit och är dessa små polska dumplings med smält smör och rökt sidfläsk om det så är det sista ni gör. 

Elsa glömde sin apa på kalaset så han fick följa med till Björns trädgård och dricka vin istället. 

På måndagen tog jag sovmorgon och sen åkte jag in till city och gjorde pedikyr. Mina stackars hovar hade inte blivit omhändertagna sen innan Elsa kom. Det var dags. 

JAg mötte upp min vän Björne och lilla gulle Alex och tog en lunch i Mood gallerian. Mycket gott. 

Jag drabbades av någon slags shoppingsjuka. Jag handlade som jag inte hade gjort på länge. Det var trevligt. 

Efter den mycket goda men nyttiga lunchen var vi tvungna att ta oss en liten kaffe med ett litet bakverk på Egoiste också. Efter dessa två dygn tog jag bussen och drog till Dalrö för att joina familjen. 

No comments: