Monday, July 01, 2013

Midsommar på Dalarö i bilder

Vi firade en Midsommar på Dalarö. 14 pers. 7 barn och 7 vuxna i 4 generationer. Den äldsta var 84 år, Ture och Elsas gammelmormor Ingrid (på bild nedan) och den yngsta var 3 månader, lilla kusin Emil. Ture hade det så roligt med alla sina kusiner. Han vaknade kl 06.00 på midsommarafton på loftet där vi sov och ropade ut genom det öppna fönstret i sommarmorgonen ; Snart kommer alla mina kusiner!
Den här bilden har Ture tagit av Gammelmormor Ingrid. Världens coolaste kvinna! 
Här är ett litet familjefoto. Svårt att få till ett kort där alla blev bra. Här blev jag i alla fall bra så då tog jag det eftersom det är min blogg. 

Den här bilden tog Ture av sin lillasyster vid sill-lunchen. Elsa åt dock ingen sill. Hon körde barnmat men fick en liten macka och en ostbit. Det gillade hon. 

Här är vår fina midsommarstång och bakom stången ser ni en Dala-häst i träd. Inga konstigheter. En gång om året far Dala-hästen upp där och firar lite han med. 

Elsa och jag i vår fina kransar. 

Dags för fiskdamm i farmors utedusch. Alla kusinerna var mycket taggade . Här fiskar Ture. 

På midsommardagen var farmor snäll nog att vara barnvakt och Jesper och jagtog hojarna och drog till Askfatshamnen på Dalarö och åt en mysig middag på restaurang Solsidan.

No comments: