Monday, January 21, 2013

Helgen

I fredags var Ture hemma med mig och Elsa. Vi vaknade sent och jag orkade inte hetsa iväg. Vi gick till affären och handlade lite. Min kompis Sarah kom över och hängde lite och åt lunch. Framåt eftermiddagen ångrade jag mig lite. Ganska intensivt att ta hand om två barn och orka stimulera Ture också. Tur att Sarah var här en sväng och lekte lite. I fredags kväll åt vi biffsallad och kollade på Skavlan. Helt crazy!  I lördags var det ju fortfarande så himla kallt ute. Vi åkte till Spårvagnsmuseet istället för att gå ut. Det var ganska roligt och prisvärt. Förra söndagen var vi på Tekniska museet och det var sjukt bra för barn. Verkligen uttänkt och pedagogiskt. Det var även roligt för oss vuxna att testa alla grejer. Ganska bra restaurang också. Men Spårvagnsmuseet kostade bara 40 kr i inträde och så fick man Leksaksmuseet på köpet. Jag och Jeppe tyckte det var roligt och kolla på alla våra gamla leksaker. Jag gillade bäst Victoria och Daniels bröllop i Barbies version.

På kvällen skulle farmor komma och vara barnvakt åt Ture och Elsa men hennes bil startade inte så jag fick gå själv på födelsedagsfest i Hammarbyhöjden. Det var en trevlig fest och jag kände att det var väldigt skönt att komma ut lite och ha lite roligt. Dock verkade Elsa helt ha slutat ta ersättning hemma så Jesper kunde inte mata henne riktigt. Så jag fick ta taxi hem när dom andra drog ner på Stureplan. Det var nog lika bra det i of sig. Festen kändes i hela kroppen igår.

Igår var jag, Elsa och mamma på IKEA och bestämde oss för möbler till huset i Spanien. Mamma och pappa beställer möbler på IKEA i Murcia och sen levereras dom till huset. Jag och mina tjejer har bokat resa nu till Alicante den 9- 12 Maj. Ska bli hur skönt som helst. Längtar dit.

No comments: