Friday, January 08, 2010

Trettondagsfirande....

Natten på Trosa Stadshotell & Spa var toppen. Jeppis och jag ska åka dit varje Trettondagsafton nu hädanefter har jag bestämt. Litet mysigt, god mat och fint spa. På trettondagen tog vi buss och tåg till Mariefred (Bettan bröt ihop IGEN av kylan, nu blir det skroten för henne...) och hälsade på Jeppes syster. Det blev familjemiddag med resten av släkten. Vi sov över där och igår drog vi kosan söderut till Österlen. Nu är vi här mitt på åkern. Det är ganska kallt här i Skåne också vill jag minsann säga.

Förlåt alla mina skånska släktingar men nu är vistelsen blev kortare än först beräknad så hinner vi inte med "touren". Vi får komma snart igen och hälsa på.

Det är härligt att vara ledig. Att bara sova, äta och glida omkring i raggsockor är helt klart underskattat. Längtar inte tillbaka till knegandet och den förvärvsarbetandets vardag.

No comments: