Thursday, December 10, 2009

Jag och svinet

Jag vaccinerade mig mot svininfluensan igår. Jag var skeptisk länge och nästan helt säker på att jag inte ville ta den. Jag ville inte bli sjuk av sprutan. Men så igår kom möjligheten att vaccinera sig på jobbet. Jag blev i stort sätt medryckt ner i företagsrestaurangen. Jag hade inget att sätta emot. Redan efter några timmar började jag känna mig murrig. Jag frös och hade ont i armen. På kvällen blev det glögg och julbord i Gamla Stan. Mycket trevligt och gott. Lite öl och snaps. Trevligt sällskap. Mina kollegor kan vara så roliga att man trillar av stolen ibland.

Men jag kunde jag inte sova i natt. Jag låg vaken med feberfrossa och armen värkte molande. Idag har jag därmed inte varit speciellt kaxig. Jag har faktiskt mått ganska grisigt. Ont i kroppen, febrig och bakis.

Snart ska Jeppis komma hem och laga K&S till mig. Sen ska vi titta på Nobelfesten. I alla fall lite grann har han lovat.

2 comments:

Blancaflor said...

Hu! Jag ser fram emot en liknande natt. Jag tycker redan att jag har börjat frysa. :)

Stora Morran said...

Hoppas du klarade dig bra. Kram