Wednesday, December 02, 2009

bio och snickers en tisdag i december

Jag och mamma var på bio och såg den andra Stieg Larsson filmen: Flickan som lekte med elden idag. Vi tyckte den var bra. Jag hade hört att den skulle vara den sämsta av dom tre filmerna så jag hade lågt ställda förväntningar. Jag fick som vanligt rysningar av Lisbeth. Hon är så cool. Hon fixar allt, slår ner dom största snubbarna och gräver sig upp från sin egen grav.

Sen var det mycket Söderspottning i filmen vilket givetvis höjde betyget. Dels på Lundagatan där vi bor nu. Sen var på El Mundo på Erstagatan där jag bodde mittemot för ca 2 år sen. Lisbeth hängde en del upp på Amys gata också, i hennes hus. Roligt.

När jag kom hem hade Jeppe bakat Snickerskaka som jag ska ha med mig till fikat på fredag och som vi ska bjuda på på lördag på Glöggfesten.

Snäll kille jag har.

2 comments:

amy said...

Va roligt, jag vill också se mitt hus! Jag måste ta tag i och se det där filmerna!

Stora Morran said...

Dom är bra faktiskt.