Tuesday, November 03, 2009

Tårta

Idag bjöd min kollega Steffe på tårta. Han är ett stort AIK-fans och han ville fira med oss. Gulligt. Det här med AIK så stort det här för så många på min arbetsplats. Många hade varit i Götet och sett matchen. Kört hem och sen gått på festen. Sovit några timmar och sen gick dom till jobbet på måndag. En del var lediga igår. Min kollegas man var så nervös under matchen att han kunde inte ens titta på matchen. Han satt under ett bord och drack öl istället.

Visst jag gillar Hammarby men det är inte mitt liv. Alls. Jag är både avis och förundrad när jag möter såna riktga fans. Såna som bjuder sin arbetskamrater på tårta när AIK vunnit allsvenskan.

1 comment:

Anonymous said...

Visst är det härligt, min kollega är kostymklädd hela veckan med guldslips och skosnören. Han är så lycklig och det smittar av sig:-) kram janice