Tuesday, January 01, 2019

Nyår

Vi avslutade vårt år med magsjuka. Vilket jäkla magplask. Först Elsa i 2 dagar och idag blev Ture sjuk. Missade nyårsfesten. Vi gick ut på tolvslaget och tittade på fyrverkerierna annars har vi varit inne ensamma i 3 dagar och totalt vänt på dygnet. Jag klättrar på väggarna. Idag skulle vi gått till Pinchos för att Elsa klagade på att vi aldrig gick till några mysiga resturanger  (som om jag skulle älska om de ville gå till mysiga restauranger") så då sa jag att vi skulle gå till Pinchos på nyårsdagen och sen sova på folkis. Det hade varit en trevlig kväll. Istället blev vi fast här inne.

En sak är bra. Det är helt konfliktfritt när de är sjuka. Jag är bara den ömma modern och de är bara snälla och svaga som inte har ork med några utmaningar.

Oh well. En dag kanske de blir friska..... imorgon är det väl min tur.

En annan grej. Jag är avundsjuk på alla som är i fjällen över nyår. Jag älskade att åka till fjällen över nyår. Så nice. Nyåret fixat och man åkte bort. Nu är det inte så. Kanske lika bra det eftersom vi blev magis. Är bara lite bitter över att J lämnade mig ensam med dem i 10 dagar och åkte till Sevilla. Faktiskt inte okej att lämna dem i 10 dagar. Tror han ångrar sig nu. Det blev lite för mycket även för honom att vara borta från dem. Jag blev sur över att han inte brydde sig något när jag sa att de var sjuka. Tog typ ett dygn innan han svarade. Men så var det jämnt förr. När han vabbade ringde jag hem och kollade hur alla mådde. Han brydde sig aldrig om något sånt. Helt ointressant för honom.

No comments: