Thursday, February 27, 2014

Thailand

Vi har varit på semester i Thailand och kommit hem igen. Det var härligt på massor av sätt men också lite slitigt och jobbigt på några sätt. När vi skulle flyga ut kl 14.30 på eftermiddagen blev planet försenat 17 timmar. Inte ok. Vi bussades till Scandic Upplands Väsby där fick bo över natten och sen hämtades vi kl 04.00 på natten och åkte tillbaka till Arlanda och då fick vi flyga iväg. Flygresan dit gick bra men då hade vi missat hela vår dag i Bangkok. Vi kom till hotellet kl 01.30 på natten så då var det bara att gå och lägga sig. Dagen efter klev vi upp och åkte ut till flygplatsen igen för att flyga vidare till Koh Chang med inrikesflyget. Dock var många av vägarna avspärrade pga blockader så vi kom väldigt sent till incheckningen men vi lyckades nästla oss in och sprang till gaten med barnen. Sen gick allt bra ända fram till hotellet Cliff Beach på Koh Chang. Vi bytte i of sig upp oss från det vi hade bokat. Den bungaloven var inget rolig alls. Mörk och sliten. Kändes ganska myggigt utanför. Istället fick vi Beachvillan på Stranden. Deras gamla restaurang. Hur stort som helst med världens vackraste vy utanför fönstret.

Vi bodde där en vecka sen bytte vi till ett annat resort KC Grande. Mycket mer uppstyrt och fint. Tyvärr blev Jesper och jag magsjuka samma dag som vi bytte hotell. På alla hjärtans dags kväll låg vi och turades om och springa på toaletten. Det var min absolut sämsta Alla hjärtans dag någonsin. Sen att vara magsjuk med två barn önskar jag ingen. Mardröm. Barnen var inte sjuka som tur var. Men när vi hade tillfrisknat från sjukorna så hade vi det bra. Förutom att Ture längtade hem till sitt smålego ibland. Zzzz! Annars har vi haft det mysigt och skönt. Ätit massor med god mat och fått sova och vila. Och få paus från mörkret och hämta kraft.

När vi landade på Arlanda satt jag och Elsa på Benstockens parkering och väntade på att Ture och Jesper skull hämta bilen. Då kollade jag igenom mina mejl och såg att min tjänst på jobbet inte kommer att finnas kvar i den nya organisation. Snark! Antingen får jag söka en annan tjänst eller söka mig utanför organisationen. Ah suck! Livet är verkligen upp och ner. I måndags var jag ganska deppig men nu är jag okej i humöret igen. Hoppas på det bästa. Man brukar ju alltid landa på fötterna tycker jag.



Jag och Ture och Elsa sista natten på Shangri-La i Bangkok. Bästa restaurangen enligt barnen Roomservice
Vår härliga himmel säng i Beach villan

Utsikten från vår Beach villa. Underbart att vakna upp till denna utsikt varje morgon. 


Ture och Elsa fullt påklädda på stranden

Hotellet pyntade inför alla hjärtans dag
Ture och Elsa lekte på stranden på White Sand beach

2 comments:

Anonymous said...

Är alltid grymt imponerad av barnfamiljer när jag reser. Har nog av att hantera mig själv och min man på flyget:-)

Ni ser ut att ha haft det bra när ni väl var där i alla fall.

Om du blir av med jobbet har du ju alltid maten att falla tillbaka på. Känner inte dig men du verkar ju driven och intresserad så du kan nog fixa en matkarriär om det nu skulle vara det du vill. Lägg gärna upp lite nya recept på din andra blogg - gillar dom skarpt men kommenterar sällan.

Stora Morran said...

Tack så mycket! Känner mig lite peppad av din kommentar! Jag ska ta mig i kragen och blogga lite mer överallt!