Friday, January 24, 2014

Fredag

Nu är det vinter på riktigt med allt vad det innebär med mörker, förkylningar, overaller, pulkaåkning och hemma-häng. Är dock ganska nöjd över att vi drar till Thailand om två veckor och ska vara där i två veckor. Om nu allt går bra. Om Norwegians nya plan inte krånglar, och demostrationerna i Bangkok inte blir värre och om alla lyckas hålla sig borta från allvarliga sjukdomar osv. Nu när man har barn är jag så mycket mer res-febrig. Oroar mig för allt och inget som kan gå snett. Vi har i alla fall varit hos allergiläkaren och fått en spruta att ta med oss för Tures jordnötsallergi. Den är inte så allvarlig så vi måste ha en här hemma med men i Thailand strösslar dom ju jordnötter som salt över all mat. Då kan det vara bra att ha en penna med sig. Vi har tänkt att skriva ut en lapp från google translate och visa upp så fort vi beställer mat. Typ "vår son kan dö om han äter jordnötter" kanske lite överdrivet men lika bra att vara tydlig.

När vi kommer hem ska Elsa börja förskolan och då är det slut på med sötebrödsdagarna för mig. Jesper ska börja jobba och vi ska få ihop hämta-lämna-pusslet.

Mitt jobb är lite skakigt. Stora nedskärningar och varsel. Jag som precis har börjat. Zzzzz. Får besked i mitten av februari om jag måste söka om mitt jobb. Mitt i semestern. Kul!

Ikväll ska jag i alla fall ut och fira vår fina lilla bokklubb som fyller 7 år. Inte illa pinkat! Det ska bli mycket trevligt!

No comments: