Wednesday, April 10, 2013

Förra veckan



Förra onsdagen fyllde Jesper år. Jag, Ture och Elsa uppvaktade med presenter och frukost. Vi hade tagit fram födelsedagståget också.


På kvällen kom Jespers familj på middag och jag gjorde Oxfilé Wellington. Jag hann aldrig ta några bilder för just som den skulle serveras så skrek Elsa som sjutton. Men jag hann ta lite bilder på efterrätten. Jag gjorde Chocolate Meringue Pie. Det var en smaskig historia.


I torsdags bjöd jag på födelsedagsmiddag på Gondolen. Först var vi på Sofo fest på Scandic Malmen och kollade på hipsters och drack gratisöl.


Jag åt en härlig halv hummer till förrätt.


I fredags var Elsa och jag statister i Sigrids nya kokbok. Vi var middagsgäster. Hon bjöd bla på den här rätten: Märgtoast. Maj gadd! Sjukt gott!


På fredagskvällen var Jesper ute med sina kompisar och fortsatte fira sin födelsedag. Jag och barnen hade fredagsmys för oss själva och jag svängde ihop den här salladen till oss. Godaste!


I lördags var vi i Aspuddsparken och Elsa lånade mina vantar och såg ut som en liten hummer.


Här är en vacker födelsedagsbukett.


Och jag var med i tidningen Finansliv.


I söndags åkte vi ut på Lidingö med Gammelmormor och kollade på grejer.

No comments: