Sunday, November 25, 2012

Livet

Jag har varit dålig på att blogga men den senaste veckan har jag varit upptagen med att planera och fixa möhippa åt min vän Amy. Det blev bra och trevligt. Vi hade en fransk möhippa med pantomimgubbar, fort boyard, fäktning, ostron, champagne och macarons. Jag gjorde all mat och allt handlade. Roligt men jag är ganska trött idag.

Förra måndagen fick jag en diagnos på mitt öra. "Plötslig dövhet" heter det. Det kan bara komma så där. Vem som helst kan drabbas. Förmodligen orsakat av ett virus eller blödning i örat. Jag fick beskedet av en så dålig läkare också som typ inte gav mig nåt hopp om att hörseln kommer att bli bra igen på vänster örat. Jag har läst på lite och dom säger att ca 60% kan få tillbaka hörseln på örat men den här läkaren sa bara att i mitt fall skulle jag nog inte hoppas på det. 1 på 10.000 pers drabbas av detta. Kändes så deppigt! Jag hör ju lite på det men ganska kasst faktiskt. Jag funkar ju bra hemma och så men ute i sociala sammanhang känns det ibland ganska jobbigt.

Jag får försöka acceptera min situation och hitta ett sätt att leva med det. Men just idag är jag ganska nere över det.

No comments: