Sunday, July 08, 2012

Ensam i stan

Jag fick några dagar ensam i stan. I fredags drog Ture och Jeppe till Dalarö. Jag drog till Stureplan och mötte upp Janice och Knutis för en härlig middag på East. Vi fortsatte till Sturehof för en drink innan kvällen avslutades för min del.

I lördags lökade jag mest hemma till eftermiddagen innan jag åkte iväg och körde en liten middag för 11 pers i Vasastan. Det gick finemang och jag var därifrån kl 19.00 eftersom sällskapet skulle på Pearl Jam i Globen kl 19.30. mötte upp finaste Jossan på lite akoholfria drinkar på Gården.

I söndags gick jag på stan och shoppade hela långa dan. Det var hur härligt som helst och jag var imponerad över hur långt jag pallade att gå. Jag gick och gick runt hela stan. Jag hinner aldrig strosa på det viset annars. Jag stannade här och där och köpte fina saker. Bla en fin filt och body till lill-bebisen i magen.

På söndagkvällen lagade jag lite sallad m grapefrukt, rökt lax och stekt halloumi och kollade på repriser av Downtown Abbey. Sen övade jag mig på att göra rosor i sugar paste. Det var inte så lätt.

I måndags drog jag till Dalarö och mötte upp min lilla familj. Så hilma nice att få längta lite ibland.

No comments: