Saturday, April 21, 2012

Här händer det grejer...

Jo tack nu har vi flyttat. Det har så klart varit ganska jobbigt. En flytt är alltid jobbig. Vi hade dock flyttfirma så den biten gick ju smidigt men allt det där packandet och upppackandet. Det går liksom inte komma ifrån. Men nu bor vi här i förorten. I en fyra. Känns väldigt väldigt stort och bra. Dock en del att fixa med lyan innan den kommer kännas fin.

Sen är jag gravid. Jäss jag är redan i v 20. Det kanske inte var riktigt planerat men vi är mycket glada ändå. Det blir en liten tjej som, om allt går bra, kommer till oss i september.  Då blir det full rulle minsann. Ni andra som har två barn eller fler; Man överlever va? Känner mig lite orolig just i denna stund.

Dock kanske jag måste säga att det har varit lite mycket den här vintern. Med Mästerkocken och sälja och köpa lägenhet, skola in på förskola, vabba, vara sjuk själv. Magsjuk 2 gånger på två veckor, en sprucken trumhinna och sen lite av varje som topping på det. Nej nu gnäller jag lite. Jag är så klart mycket lyckligt lottad men just i denna stund är jag ganska utmattad och trött. Tycker lite synd om mig själv. Borde ha klippt mig för en månad sen men har typ aldrig tid. Eller det finns inte tider som passar mig.  Jag har mått ganska bra ändå men just nu med allt packande har jag fått en del problem med foglossningar. Igår, själva flyttdagen vaknade jag och kunde knappt röra mig. Grejt, perfekt tajming. Idag känns det lite bättre men det är ganska frustrerande att inte kunna lyfta och ta i som man vill.

Nej nu har vi i alla fall flyttat. Och jag har bloggat. Bara en sån grej. Jag har liksom inte orkat innan. Men ikväll slog jag till. Så otippat.

8 comments:

Anonymous said...

Grattis Morran! Härligt med en till! Och ja, man överlever, med nöd och näppe, hehe. Nä vet du, man undrar hur man ska klara av det men sen när man väl är där miitt uppe i det så löser sig det mesta av sig självt. Fiffigt va?
Ta det easy nu och var rädd om dig och bebisen!
//Sofia

Stora Morran said...

Tack Sofia! Skönt att höra att det finns hopp. nu ska jag softa fram tills september...Phew!

K said...

Nämen grattis! Vad mysigt med en liten syster. Stackars er som varit så mycket sjuka när ni har flytt och annat att tänka på. Men du får ta det lite lugnt. Låt allt komma när det kommer. Även om det är svårt...

Stora Morran said...

Tack K! Ja fasiken det är så svårt att tagga ner mitt bland all röra. Men jag ska försöka.

Rebecca said...

Nämen så himla kul! GRATTIS! Är det därför Sparrisen inte uppdaterats på länge, du kanske inte ätit så mycket rolig mat? Har du mått illa?

Jag tror man överlever men jag beundrar verkligen föräldrar med fler än ett barn som ändå lyckas vara glada och positiva. Jag är livrädd för att få ett barn till samtidigt som jag längtar efter det. Kan tänka mig att du känner likadant. Hoppas det gick bra hos barnmorskan!

Stora Morran said...

Rebecca: Jag mådde lite illa i början när jag körde på Olgas diet. Då skrev jag till henne och frågade "ska det verkligen vara så här, att man mår så illa?" "nej så hon". Nej sparrisen har inte uppdaterats för jag har inte orkat helt enkelt. Det har varit fokus på överlevnad bland Mästerkocken, jobb, inskolning, vabb och köp och sälj av lägenhet. Sen gravid på det. Phew!

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA said...

Grattis! Vad roligt med ett syskon.

Stora Morran said...

Melvins mamma: Ja roligt och lite läskigt :-) Men mest roligt!