Sunday, March 04, 2012

sjuk helg

Här är det rena rama sjukstugan. Både Ture och Jeppe är risiga och jag har ju mitt öra som hänger löst kan man säga. Vi som skulle bjuda på månadsmiddag idag för kompisgänget. Det blev inget av det. Jag sköt upp den till fredag istället. Hoppas vi är friska då. Jag ville ju egentligen laga oxkind med rödvinssås och tryffelpotatismos. Men efter att ha gått till 3 olika hyfsat välsorterade affärer och letat efter oxens kind gav jag upp och körde på en svennebanan Beouf istället. Nu har vi bouef för 8 pers som vi får äta hela veckan. Oh well ingen större katastrof direkt. Skönt att ha lagad mat.

I fredags var vi barnvakt åt Leo och Tuva i Mariefred. Det gick fint. Faktiskt lätt att ta hand om 3 barn sa vi kaxigt till varann. Dock var vi inte lika kaxiga när både Ture och Tuva höll låda vid midnatt. Då var lite svettigt i några minuter. 

Vi tvingade oss i alla fall ut och kolla på lite lägenheter och ett hus idag. 2 lägenheter var ganska bra. 1 5:a i aspudden som vi faktiskt blev lite sugna på. Väldigt spännande att se vad det slutar. Huset i Tallkrogen var i läskigt skick. Just denna vecka är vi inte sugna på hus. Jeppe säger att vi måste satsa på att bli sjukt mycket rikare innan vi kan köpa hus så vi kan köpa ett riktigt bra hus i typ Enskede.

5 comments:

Anonymous said...

Tror det är vår 5:a du är var sugen på, om den var nyproducerad. OM inte så är den perfekt för barnfamiljen. Vi hade den som ett mellansteg innan vi nu vågade ta klivet till att köpa hus :)

Stora Morran said...

ha ha vad roligt! hägerstensvägen 99 b? Ja den är jättefin men den verka stiga som en raket i budgivningen :-)

Rebecca said...

Nej! Vad tråkigt att du fick lämna Mästerkocken... Men skönt att du sa att du var nöjd och att de andra förtjänade att stå där. Din hamburgare såg grym ut.

Sofia said...

Skittrist att du fick lämna men hey, du kom långt! När spelades detta in förresten? Du kanske har hämtat dig sen dess? :)

Mirjam Halldén said...

Rebecca: Tack ja jag var nöjd! Igår var en härlig dag faktiskt! Lättnad på nåt vänster.

Sofia: Det spelades in i oktober-november. Jag det var aldrig en sorg direkt. Nästan en lättnad. Det var så mycket nervpress hela tiden och lite vila mellan inspelningsdagarna så man hann aldrig hämta sig. Kram