Monday, March 26, 2012

Magplask

I fredags tog Draken och jag tåget mot Götet för att "reunite" med de övriga Mästerkockarna. Sigrid skulle åkt med oss men hon var tvungen att ta ett senare tåg för hon skulle vara med i Nyhetsmorgon. Så kan det gå. Allt var frid och fröjd tills vi kommer på tåget och inser att det inte finns någon restaurangvagn på tåget. Gah! Vi hade 5 timmar framför oss och inte ens hade fått i oss en kaffe på morgonkvisten. I Örebro gjorde tåget dock 10 minuters uppehåll så jag kunde springa ut och rafsa åt oss några mackor i en kiosk. Drake satt kvar på tåget med andan i halsen att jag inte skulle hinna tillbaka innan avgång. Men det gjorde jag.

Vid ankomst kom min brorsa och hämtade mig och vi åkte till Wilmurs skola för att hämta henne. Jag blev ganska poppis där på skolgården eftersom Wilma hade berättat om sin berömda Mästerkocksfaster från Stockholm. Vi åkte hem och umgicks och lagade lite mat. Jag hade dock ett skumt illamående going on under kvällen.

På lördags natten vaknade jag och mådde illa och kl 07.00 fick jag gå upp och kräkas. Sen låg jag som en blöt trasa i sängen i deras gästrum och tyckte sjukt synd om mig själv. Jag missade Carro, my long-life compadre och hela Mästerkocksmiddagen på lördagskvällen. Men jag kunde bara inte ta mig samman. Bara att ta mig ner till en taxi kändes helt övermäktigt. hade jag åkt hem till Per som var värd, hade jag legat i fosterställning bakom toalettstolen och gråtit.

Sen vaknade jag på söndagen som en ny människa. Då var det dags att ta tåget hem. Så himla värdelöst! Jag fick i alla fall umgås med Drake, Sigrid och Lina på tågresan på väg hem. Alltid nåt men vilket magplask det blev.

Buhu!

No comments: