Tuesday, May 27, 2014

Sommaren kom och vände...

Men ack vilken underbar helg med sommar och sol. Dock började den ganska dåligt för min del. Jag började med en liten matförgiftning. Jorå lunchen bjöd på ett litet kycklingspett som kanske inte var helt hundra. Mamma och pappa hämtade Ture och Elsa från förskolan. Sen var det tänkt att vi skulle äta middag tillsammans och dom skulle sova över. Men istället fick jag ringa hem Jesper som fick ställa in sin AW och åka hem och ta hand om barnen. Mamma och pappa åkte hem till Eskilstuna. Jag låg i sovrummet och vred mig i min sjuka. Man är inte kaxig då. Men som tur är går ju sånt där över ganska snabbt. Så på morgonen efter var jag på benen igen. Vi packade ihop oss och begav oss ut på Dalarö. Vi åt lunch i solen och sen var det dags för en liten båttur in till varvet i Dalarö och lämna farmor och Jespers mosters segelbåt. Det var spegelblankt och idylliskt på fjärden. Elsa fick ropa "Skepp o hoj" ganska mycket. Det gillar hon. Ture frågade om vi kunde säga att vi var sjörövare om någon frågade. Det tyckte jag att vi kunde göra. På kvällen grillade vi och umgicks. I söndags var det Mors dag. jag väcktes med fina täckningar och frukost i solen. Jesper hade vågat sig på att skriva på en teckning att jag skulle välja ett smycke som jag fick köpa. Jaså sa jag det lät ju bra. Jag har ju inga diamanter än..

Sen tog vi en tur till stranden där barnen lekte och sen blev det lite stugvisningar för hela slanten.

No comments: