Monday, December 30, 2013

Julen 2013

Jag gick verkligen "all-in" för julen det här året. Jag ville verkligen satsa så att barnen skulle få så mycket julstämning som dom möjligtvis kunde ta in. Jag fixade julkalender med varsitt paket varje dag, Vi gick på julmarknader och bakade pepparkakshus. Var bortbjudna på julbak hos kompis och gjorde julgodis hemma. Vi tittade på Barna Hedenhös på tv och öppnade lucka varje dag. Jag pyntade och julpysslade med barnen. Vi gick på Tures luciatåg på förskolan och på ett annat barn-luciatåg i Högalidskyrkan. Vi köpte gran och klädde den tillsammans. Varje frukost tände vi ljus och lyssnade på julsånger. Vi åkte in till stan och tittade på NK´s julskyltning och köpte julklappar till kusinerna. Vi skrev önskelista till Tomten och postade den. Jag hade på riktigt ett schema där jag planerade in allt så vi inte skulle missa någon detalj. Nu när julen nästan är över är jag sååå trött på den. Vi firade två julaftnar med två tomtar och barnen fick så mycket julklappar att jag mådde illa. Man kan säga att jag är "jul-utbränd". Eller utbränd är jag inte för vi har haft nästan en hel vecka hemma tillsammans i familjen då jag och Jesper har kunnat turas om med sovmorgnar. På dagarna har vi gjort aktiviteter med barnen och träffat vänner. På kvällarna har jag och Jesper styrt upp lite i vårt hem och tittat på Homeland. Hur som helst är jag väldigt redo att packa ihop julgrejerna nu och göra ljust och fräscht. In med tulpaner och vita textilier typ.

Lite snö vore också på sin plats tycker jag. Imorgon ska vi fira nyår hemma hos oss med 9 vuxna och 5 barn. Det blir lite knytis tack och lov.





No comments: